5 chyb, kterých se dopouští podnikatelé na Instagramu

Chyby na Instagramu

S více než miliardou uživatelů funguje Instagram jako velice výkonný marketingový kanál pro různé podniky. Jak je ale možné, že někteří si nad prodeji jen mnou ruce, zatímco druzí v hloubi duše nadávají, proč to nejde? Pravděpodobně dělají chyby, které ovšem lze jednoduše napravit…

Kvůli velkému množství sociálních sítí jsou dnes podnikatelé často nuceni do volby. Většinou se snaží soustředit jen na jedinou síť, od které očekávají největší čísla potažmo největší úspěch. Pokud se ten ale nedostaví, neví co s tím nadále dělat. Migrovat jinam? Pokud právě patříte k těm, kteří si zvolili Instagram a teď toho pro nízké výsledky litují, nezoufejte. Pravděpodobně totiž jen děláte jednu z pěti zásadních chyb, kterých se ale jednoduše vyvarujete.

Potřebuji vůbec Instagram?

Ještě před tím, než se pustíme do charakteristiky samotných chyb, pro vás máme zásadní otázku k zamyšlení. Zkuste probrat, zda vůbec Instagram jako takový ke své prezentaci potřebujete. Na instagramu je totiž móda, krása, produkty nebo cestování zobrazeno ve formách fotografií, což nemusí každé firmě vyhovovat. Nebojte se tedy Instagram odřeknout, pokud jej opravdu nejste schopni využít. Rozhodně to bude lepší než na něm jen zbytečně plýtvat čas.

Možná však Instagram opravdu využít chcete nebo už ho i prozatím neúspěšně využíváte. Hlavy vzhůru, zde je slibovaných 5 chyb, jejichž řešení vám pomohou zvýšit prodeje.

Chyba 1: Špatné propojení feedu s obchodem

Mnoho firem se s příchodem na instagram šíleně zaleklo jednoho faktu. U příspěvků totiž do popisku nejde přidat klikatelný odkaz. Toto rozhodně ale neznamená, že byste měli upozorňování na produkty nechat stranou. Jak teda návštěvníky na obchod dostat? Díky bohu, můžete využít nástroje přímo k tomu určenému. Označování produktů neboli v originále product tagging je přesně to řešení po kterém se pídíte. Zkuste tedy produkty na příspěvcích označovat. Rozhodně tím pro své prodeje uděláte nejvíc, co můžete.

Chyba 2: Příliš složitý a nepřehledný proces nákupu

Základní pravidlo pro online nákupy je jednoduchost. Čím složitější tak bude si váš produkt objednat, tím míň jich prodáte. Zkontrolujte tedy celý průběh obchodování s vaší značkou. Jak rychle a jak jednoduše se zákazníci dostanou k informacím o produktu? Kolik obrázků se jim zobrazí a jak rychle budou schopni s nadšením objednat? Na všechny tyto otázky byste se jako správní obchodníci měli ptát.

Ještě malá poznámka. Počítejte také s tím, že valná většina návštěv bude z mobilních telefonů. Přizpůsobte se jim tak, co nejlépe to půjde.

Podnikatelé na Instagramu
Většina návštěv bude z mobilních telefonů

Chyba 3: Nakoupení sledující

Může to být šíleně demotivující, když jste svoji největší pílí dosáhli padesáti sledujících a každý den jich nepřibude více než jeden náhodný. Mnoho firem pak sáhne raději po možností čísla malinko přifouknout. Nepraví, koupení sledující však nemají žádný užitek a ještě k tomu mohou vaši firmu negativně poznamenat.

Uživatelé instagramu jsou v tomto byznysu již velice znalí. Uvidí-li na příspěvcích průměrně deset srdíček při tisících sledujících, zasmějí se a dají od profilu ruce pryč. Jaký význam tak má jejich nákup? Podtrženo sečteno absolutně žádný. Fake účty od vás nic nekoupí a ještě k tomu pravděpodobně potenciální kupce odeženou. To asi není úplně kvalitní byznys plán, že?

Pokud prahnete po zvýšení čísel, jděte na to normální přirozenou cestou. Ostatně o tom, jak nejlépe získat followers na Instagramu jsme již mluvili.

Chyba 4: Vše jen pro prodej

Při prodeji na instagramu musíte počítat i s tím, že na to zkrátka tato síť není tak úplně stavěna. Lidé sem chodí trávit volný čas, mrknou na zajímavé fotografie přátel, zasmát se nad pár MEMY nebo zamyslet nad citáty. Rozhodně ale aplikaci Instagram neotvírají s přáním sledovat nekonečné řady prodejních příspěvků. Nepřehánějte to, dejte kreativně vědět o své značce a vězte, že si váš produkt případně prodejní příspěvek lidi najdou.

Inspiraci si můžete vzít například od Applu. Místo toho, aby každý jeho příspěvky byly jen Iphony nafoceny z různých úhlů, sdílí na svoji zeď fotografie jimi vyfocenými. Ano, zákazníci pomocí jejich produktů vyfotí zajímavý obrázek, který se pak může objevit na hlavním profilu značky. Díky tomuto Apple získá pozornost nejen potencionálních zákazníků dychtících po nákupu, ale také lidí, kteří jen tráví dlouhou chvíli. Jak prosté a přitom tak funkční, co?

Chyba 5: Málo Instagram Stories

Příběhy jsou kanálem, který velice dobře osloví nejen vaše stávající sledující, ale také nováčky. Nemusíte hned využívat výhody živého vysílaní, postačí klidně i několik obrázků nebo videí. Nezapomínejte ani zde ale na chybu předchozí, nepřehánějte to s prodejem. Zkuste spíše příběhy lidi zaujmout, pobavit a ukázat jim, jak si jich vážíte. Díky tomu si vybudujete vztah, který jen tak něčím nenahradíte. Čím radši vás budou vaši sledující mít, tím více budou objednávat, je to tak snadné.


Toto tedy bylo nejčastějších pět chyb, kterých se firmy na Instagramu dopouští. Pokuste se jich tedy ve vlastním zájmu vyvarovat, rozhodně vám to přinese více šťastných sledujících a pravděpodobně i více tolik toužených prodejů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..